Ανάλυση: Τέσσερα χρόνια εποχής Μιχάλη Μπούση στον ΟΦΗ

Eπιμέλεια:Μανώλης Σαρρής

18 Οκτωβρίου 2018 – 18 Οκτωβρίου 2022. Το Gentikoule αναλύει τα πεπραγμένα της εποχής Μπούση στον ΟΦΗ, τα +/- της τετραετίας και το μέλλον του club.

Στις 18 Οκτωβρίου του 2018 άλλαξε εποχή ο ΟΦΗ με την μετάβαση της ιδιοκτησίας και τα κλειδιά της ομάδας στον Μιχάλη Μπούση. Η έλευση του Έλληνα επιχειρηματία στο Ηράκλειο έσβησε και διέγραψε δια παντός τα προβλήματα (διοικητικά, οικονομικά) που αντιμετώπιζε ο ΟΦΗ στο παρελθόν προσφέροντας ηρεμία, ασφάλεια και εγγύηση του παρόντος αλλά και του μέλλοντος του συλλόγου.

Πέρασαν ήδη τέσσερα χρόνια, οπότε είναι και το κατάλληλο χρονικό διάστημα προκειμένου να υπάρχει μια πλήρως αποκρυσταλλωμένη εικόνα για τα πεπραγμένα της ιδιοκτησίας του ΟΦΗ και σε όλα τα επίπεδα. Από το διοικητικό και το οικονομικό, την μεγέθυνση του brand name του club μέχρι και την αγωνιστική εικόνα του συλλόγου.

Αρχικά ξεκινάμε από εκείνα που θεωρούνται (πλέον) αυτονόητα αλλά τα οποία δεν υπήρχαν προ της εποχής Μπούση. Ο ΟΦΗ είναι πλέον ισχυρός οικονομικά, διοικητικά, χρόνο με τον χρόνο γίνεται ακόμα περισσότερο αυτάρκης και τα προβλήματα που αντιμετώπιζε στο παρελθόν έχουν πάψει ν’ απασχολούν τον σύλλογο αλλά και τον κόσμο του.

Το brand name του ΟΦΗ μεγαλώνει διαρκώς, αναπτύσσεται και εξελίσσεται. Ένα brand name που οφείλεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στην εξαιρετική δουλειά του τμήματος μάρκετινγκ που συνδύασε το μέγεθος του ΟΦΗ με τις μεγάλες δυνατότητες που παρέχει η ιστορία του ώστε να έρθουν συμφωνίες με εταιρείες κολοσσούς για τον ελληνικό χώρο όπως η Τράπεζα Πειραιώς, ο ΟΠΑΠ ενώ μέσα σε αυτήν την, ολοένα αυξανόμενη δυναμική του ονόματος του ήρθε και το ψηλότερο τηλεοπτικό συμβόλαιο στην ιστορία του που ξεπέρασε – ετησίως – τα 2 εκ. ευρώ.

Το σπουδαίο κοινωνικό έργο που παράγει ο ΟΦΗ είναι μια πολύ σημαντική παράμετρος, πολλές φορές ακόμα πιο μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Οι συνεχείς δράσεις του που τον φέρνουν κοντά στην κοινωνία του Ηρακλείου αλλά και το βάρος που δίνεται στις επισκέψεις σε σχολεία προκειμένου να διαδοθεί η ιδέα του ΟΦΗ είναι ένα πολύ σημαντικό γεγονός για το δέσιμο του συλλόγου με την πόλη και τα νέα παιδιά.

Έχοντας μεγάλη επιρροή στην κοινωνία της Κρήτης, ο ΟΦΗ στέλνει συνεχώς κοινωνικά μηνύματα όπως η στήριξη για την αντιμετώπιση του Καρκίνου του Μαστού δίνοντας βήμα στις γυναίκες και φέρνοντας τες στο γήπεδο με ένα συμβολικό αντίτιμο. Ο ΟΦΗ έδειξε σε αυτήν την τετραετία πως μπορεί και πρέπει να αποτελέσει ένα σημαντικό στήριγμα της τοπικής κοινωνίας ενώ στέκεται συνεχώς δίπλα στη νεολαία του Ηρακλείου και της Κρήτης με συνεχόμενες επισκέψεις σε σχολεία.

Παράλληλα μέσα σε αυτά τέσσερα χρόνια ο ΟΦΗ έδωσε πολύ μεγάλο βάρος στην αξιοποίηση των τμημάτων υποδομής με τα πρώτα αποτελέσματα να γίνονται απτά μέσα στους τελευταίους μήνες. Θεοδοσουλάκης και Αποστολάκης έγιναν τα πρώτα παιδιά που προέρχονται από τα τμήματα υποδομής της ΠΑΕ και τα οποία υπέγραψαν επαγγελματικά συμβόλαια διάρκειας τριών χρόνων ενώ ήδη παιδιά που βρίσκονται στον ΟΦΗ από το 2018 έχουν ξεκινήσει να καλούνται στις μικρές εθνικές ομάδες όπου μάλιστα την προηγούμενη εβδομάδα κλήθηκαν τρεις ποδοσφαιριστές. Μια διαδικασία που απαιτεί χρόνο και δεν μπορούν να υπάρξουν αποτελέσματα από την μια μέρα στην άλλη, αρχίζει να αποδίδει καρπούς και σύμφωνα με όλους όσους γνωρίζουν πρόσωπα και καταστάσεις για την εξέλιξη των παιδιών που προπονούνται στο ΒΑΚ, μέσα στα επόμενα χρόνια αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλοι ποδοσφαιριστές τον δρόμο των δύο Γιάννηδων από το Ρέθυμνο.

Ένα σημαντικό γεγονός που έγινε πράξη και βέβαια έχει και μέλλον μπροστά, είναι η βελτίωση των εγκαταστάσεων του ΟΦΗ (Γεντί Κουλέ, Βαρδινογιάννειο). Το αθλητικό κέντρο του ΟΦΗ έχει μετατραπεί σε ένα στολίδι όπου τα έργα συνεχίζονται καθημερινά δίχως να έχουν ολοκληρωθεί ακόμα. Στο “Γεντί Κουλέ” έγιναν καίριες επεμβάσεις – σε ένα γήπεδο που ασφαλώς θέλει σοβαρές παρεμβάσεις λόγω της παλαιότητας του – όπως ο φωτισμός, η πλήρης αντικατάσταση του αγωνιστικού χώρου και ενώ βρισκόμαστε ήδη σε διαδικασία για την ολική ανακατασκευή του γηπέδου προκειμένου να καταταχθεί στην ανώτατη κατηγορία επιπέδου ΟΥΕΦΑ που είναι η 4 ή ακόμα και η κατασκευή ενός νέου ιδιόκτητου.

Ασφαλώς και δεν είναι όλα ρόδινα μέσα σε αυτήν την τετραετία. Ένα μεγάλο και δικαιολογημένο παράπονο του κόσμου του ΟΦΗ είναι πως αγωνιστικά η ομάδα είχε τεράστια σκαμπανεβάσματα δίχως να καταφέρει να σταθεροποιηθεί μέσα στο ΤΟΡ 6 της Superleague 1. Από την έξοδο στην Ευρώπη το 2020, ακολούθησε η χρονιά που έφτασε ένα βήμα πριν τον υποβιβασμό για να έρθει η περσινή που τον βρήκε εκτός εξάδας και παράλληλα το κάκιστο ξεκίνημα της φετινής. Ο ΟΦΗ δεν κατάφερε μέσα σε αυτά τα τέσσερα χρόνια να δημιουργήσει έναν σταθερό αγωνιστικό κορμό με αποτέλεσμα κάθε καλοκαίρι (παρά τα λεγομένα περί του αντιθέτου) να πραγματοποιεί ολοένα και περισσότερες μεταγραφές φτάνοντας στο φετινό καλοκαίρι όπου προηγήθηκαν 10 προσθήκες. Η αποχώρηση των Γιάννη και Γιώργου Σαμαρά όπου ουσιαστικά με το διαζύγιο μεταξύ των δύο πλευρών αποδόθηκαν και οι ευθύνες για την αγωνιστική εικόνα του ΟΦΗ ήταν και το αποκορύφωμα όλων των παραπάνω που περιγράφουμε και τα οποία αφορούν, συνολικά, την τετραετία 2018 – 2022.

Ουσιαστικά το αγωνιστικό κομμάτι αποτελεί και το μεγάλο αγκάθι της τετραετίας Μπούση. Παρότι έγιναν επενδύσεις με την αγορά παικτών (Σακόρ, Φερέιρα) αλλά και την πραγματοποίηση μεταγραφών παικτών υψηλού επιπέδου όπως ο Τοράλ ή ο Γαγιέγος, ο ΟΦΗ δεν κατάφερε ποτέ να εξισορροπήσει το αγωνιστικό με το εξωαγωνιστικό σκέλος του συλλόγου. Από την άλλη ο ΟΦΗ κατάφερε να γίνει ένας ελκυστικός προορισμός για αρκετούς ποδοσφαιριστές και παράλληλα η μεγάλη δυνατότητα που απέκτησε στο κομμάτι των πωλήσεων τον έβαλαν σε μια αγορά που μέχρι πρότινος ήταν άγνωστη για εκείνον και η οποία κρίνεται επιβεβλημένη στο σύγχρονο ποδόσφαιρο.

Ένα σημαντικό γεγονός που έπαιξε ιδιαίτερο ρόλο σε αυτήν την τετραετία ήταν και η περίφημη απόφαση αλλαγής σήματος τον Αύγουστο του 2020. Ανεξάρτητα από το πως κρίνει ο καθένας την απόφαση και αν είναι σωστή ή λανθασμένη, ο τρόπος με τον οποίο πάρθηκε ήταν ένας σοβαρός λόγος για να υπάρξουν αντιδράσεις από την πλευρά του κόσμου. Αντιδράσεις που αν απομονώσουμε τις ακραίες φωνές ήταν και θεωρούνται απολύτως δικαιολογημένες για τον τρόπο με τον οποίο πάρθηκε η απόφαση και επελέγη το νέο σήμα. Ένα κομμάτι που έπληξε σε μεγάλο βαθμό τις σχέσεις κόσμου και Διοίκησης και το οποίο έπρεπε να έρθουμε στο φετινό καλοκαίρι ώστε να ξεκινήσει μια σειρά από στοχευμένες κινήσεις από την πλευρά της ΠΑΕ (συμμετοχή στην επιλογή του logo του λεωφορείου, ταξίδια μαζί με την αποστολή, διαγωνισμοί με σημαντικά έπαθλα) προκειμένου να υπάρξει ξανά το δέσιμο που είναι σημαντικό, μοναδικός και αταλάντευτος στόχος. Άλλωστε η παρουσία του κόσμου στις εξέδρες κατά την διάρκεια (και) του φετινού πρωταθλήματος δείχνει πως ο κόσμος στέκεται στο πλευρό της ομάδας που βρίσκεται στην 6η θέση της λίστας των εισιτηρίων και πως το μόνο που θέλει και επιθυμεί είναι η δημιουργία μιας ανταγωνιστικής ομάδας που να στοχεύει ψηλά κάθε χρόνο σε πρωτάθλημα και κύπελλο

Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Gentikoule στο Google News και στο Facebook