Πρόκειται για μια από τις ιστορικότερες και μεγαλύτερες επιχειρήσεις της Κρήτης. Αποτελεί το σήμα κατατεθέν του νησιού στο λιανικό εμπόριο και η σχέση που έχουν αναπτύξει με το καταναλωτικό κοινό , είναι σχέση εμπιστοσύνης που έχει κριθεί θετικά στη πορεία των χρόνων. Ο Μηνάς Χαλκιαδάκης αποτελεί την προσωποποίηση της υγιούς επιχειρηματικότητας. Αξίες που έχουν υιοθετηθεί στο ακέραιο και ενισχύονται περαιτέρω με την ανάληψη της διοίκησης από την κόρη του Χριστίνα.
Οι πρωτοβουλίες στο πλαίσιο της εταιρικής ευθύνης απέναντι στην κοινωνία, που λαμβάνονται από τα super market Xαλκιαδάκη τα τελευταία χρόνια έχουν καταστήσει την εταιρία ίσως τον κυριότερο αρωγό φορέων, συλλόγων και μεμονωμένων ιδιωτών. Μια ακόμη πρωτοβουλία εν μέσω του Κορονοϊού υλοποιείται από την Χαλκιαδάκης Α.Ε επιβεβαιώνοντας τον ενεργό ρόλο της μέσα στη κοινωνία, της οποίας έχει καταφέρει να αποτελέσει αναπόσπαστο κομμάτι.
Την Δευτέρα στα μέγαρο της πλατείας Ελευθερίας θα υπογραφεί μεταξύ της Περιφέρειας Κρήτης και της εταιρείας συμφωνητικό για την παράδοση δωροεπιταγών στους εργαζόμενους του κλάδου του τουρισμού, που ήταν οι πρώτοι που επλήγησαν από τις οικονομικές συνέπειες της επιδημίας και εξακολουθούν να δοκιμάζονται. Συνολικά θα διατεθεί το ποσό των 172.350 ευρώ με τη μορφή δωροεπιταγών, αποτελώντας τη μεγαλύτερη οικονομική ενίσχυση που έχει παράσχει ποτέ εταιρεία στην Κρήτη για κοινωνικούς λόγους.
H επιλογή των ωφελούμενων έγινε με βάση κοινωνικά κριτήρια σε συνεργασία με τα σωματεία ξενοδοχοϋπαλλήλων: Ηρακλείου, Λασιθίου, Χανίων, Ρεθύμνου, το σωματείο οδηγών τουριστικών λεωφορείων Κρήτης «ΕΡΜΗΣ», και το σωματείο επαγγελματιών ξεναγών Κρήτης και Σαντορίνης.
Και αυτή τη φορά η “οικογένεια Χαλκιαδάκη”, όπως έχουν συνηθίσει να αναφέρουν οι Κρητικοί θεωρώντας εαυτούς μέρος της και όχι “η εταιρεία Χαλκιαδάκης”, δηλώνει παρών στην κρίση που βιώνουν εκατοντάδες οικογένειες του νησιού που εργάζονται στον κλάδου του τουρισμού.
Αυτό άλλωστε έρχεται να επιβεβαιωθεί και στην πορεία των τελευταία τεσσάρων δεκαετιών με την εταιρία το 1980 να διαμορφώνει το λιανικό εμπόριο της νέας εποχής. Οι βάσεις άλλωστε είχαν μπει ήδη από τις αρχές του 20ου αιώνα όταν και λειτούργησε το πρώτο μπακάλικο στο Γαράζο Μυλοποτάμου.
Ίσως αυτό να ήταν ο “πρόγονος” των σημερινών πολυκαταστημάτων της εταιρείας. Ακολούθησε η εμπορική δραστηριότητα στο Ηράκλειο, με καταστήματα χονδρικού και λιανικού εμπορίου.
Ο Μηνάς Χαλκιαδάκης κατάφερε αυτό που τότε έδειχνε έξω από τα… νερά της Κρήτης. Να καταστήσει το καλάθι του κρητικού νοικοκυριού γεμάτο με το μικρότερο δυνατό κόστος και ταυτόχρονα μέρος των κερδών να επιστρέφει και πάλι στην κοινωνία μέσα από υποστηρικτικές δράσεις αλλά και με τη στήριξη των ντόπιων παραγωγών και εταιρειών που βρίσκουν πάντοτε θέση στα ράφια των super market Χαλκιαδάκης.
Αυτή η προσέγγιση ήρθε να παγιώσει την εταιρία στην συνείδηση των Κρητικών ως την εταιρία στήριγμα. Το κοινωνικό πρόσωπο συνεχίστηκε μέχρι τις ημέρες μας για να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο με την Χριστίνα Χαλκιαδάκη στην οποία ήδη είχε καλλιεργηθεί από τον πατέρα της η αξία του εμπορικού ήθους , ταυτόχρονα με την κοινωνική αλληλεγγύη, βάζοντας η ίδια το προσωπικό της στίγμα που διατηρεί υψηλά στη συνείδηση των καταναλωτών της Κρήτης την έννοια “Πρώτα ο άνθρωπος και μετά το επιχειρείν”